Trust In Allah And All Will Be Well


بسم الله الرحمان الرحيم
Searching for a place to call HOME.....

May 26, 2012

Puisi Malam Ini

Tuhan
Izinkan aku berpuisi
dengarlah kata jariku
amanah benakku

Tuhan
Hamba lemah ingin memujiMu
menyanjungMu
menyembahMu
memujukMu
memancingMu dengan munajatku

Tuhan
Tatkala aku bergembira
Engkau bersamaku
Tatkala aku berduka
aku tahu Engkau disitu
Memang aku berasa cukup sebegitu

Namun Tuhanku
mereka ingin aku menyediakan lebih dariMu
yang demikian baharulah aku dibebaskan
dari ancaman lirikan mata menikam
melihatku dengan umpatan kejam

Tuhan
benarkan aku menjauhi mereka
apa mungkin ada jawapan selain dariMu?

Tuhan
andai aku memang mampu
kasihanilah aku
gembirakanlah diriku
peliharalah aku
ampunilah aku
Tuhanku......


No comments:

Post a Comment

Feel free to write what u think of this post